Czy warto pozycjonować wizytówkę Google Maps ?

Działania SEO skierowane na pozycjonowanie w Google Maps już od pewnego czasu cieszą się coraz większą popularnością zarówno wśród małych lokalnych biznesów, jak i dużych międzynarodowych firm. Wynika to przede wszystkim z faktu, że użytkownicy bardzo upodobali sobie wizytówki google maps i doceniają ich działanie. Jest to zatem doskonały sposób nie tylko na poprawę rozpoznawalności marki w sieci, ale również bezpośrednie zwiększenie sprzedaży! Chcesz dowiedzieć się, dlaczego jeszcze warto pozycjonować wizytówkę Google Maps? W dzisiejszym wpisie skupiamy się właśnie na tym zagadnieniu!

Co to jest wizytówka firmy google?

Narzędzie marketingowe znane jako Mapy Google znane są przede wszystkim z możliwości nawigacji użytkowników z punktu A do punktu B. Jednak mają one swoje drugie, również dość popularne oblicze, a są nim wizytówki google moja firma. To łatwy i stosunkowo szybki sposób na wypromowanie swojej firmy w Internecie. Po założeniu profilu można zaprezentować w nim najważniejsze informacje na temat firmy i jej oferty takie jak dane teleadresowe, link od witryny internetowej, godziny otwarcia, rodzaj i kategorię usług, czy nawet konkretne produkty. Nie można zapomnieć również o tym, że użytkownicy Google mogą na wizytówkach firm dzielić się swoimi opiniami i zostawiać recenzje widoczne dla innych osób. Jest to doskonały sposób na poprawę reputacji marki i zwiększenie zaufania konsumentów. Oczywiście pod warunkiem, że będą to pozytywne opinie konsumenckie. Istnieje bowiem ryzyko, że niezadowoleni klienci również postanowią podzielić się swoim zdaniem na temat przedsiębiorstwa. Dlatego tak bardzo ważne jest dbanie nie tylko o jakość produktów, ale rownież obsługi klienta w trakcie i po sprzedaży.

Wizytówka google – cena

Niepodważalną zaletą, która ma google wizytówka, jest to, że jest całkowicie darmowa. Zarówno założenie, jak i aktualizacja profilu nie wymaga żadnych dodatkowych opłat i to bez żadnych ograniczeń. Tak naprawdę można każdego dnia publikować na wizytówce nowe zdjęcia i odpowiedzi na komentarze i pytania i nie trzeba płacić za to nawet złotówki. Wystarczy poświęcić chwilę wolnego czasu, założyć i odpowiednio zoptymalizować oraz zweryfikować wizytówkę i gotowe! Można cieszyć się korzyściami, jakie ta forma marketingu. A jest ich naprawdę wiele. Skuteczne pozycjonowanie w Google Maps docenianie jest nawet przez największych globalnych graczy.

Dlaczego wizytówka Google jest tak skuteczna?

W obecnych czasach, gdy Internet odgrywa bardzo dużą rolę w naszej codzienności, trzeba liczyć się z tym, że działania marketingowe w sieci to absolutna konieczność, jeśli nie chcemy zostać daleko za konkurencją. Większość z nas właśnie w Internecie sprawdza wszystkie niezbędne informacje i szuka pomocy w podjęciu decyzji zakupowych. Rezygnując z działań w sieci, narażamy się na utratę ogromnej liczby potencjalnych klientów. Niezwykle istotne jest również to, że wizytówka Google Maps jest narzędziem całkowicie darmowym. Jak już wspominaliśmy, nie wymaga żadnych dodatkowych opłat, dzięki czemu staje się doskonałym sposobem na reklamę, nawet na niewielkich, rodzinnych firm, które niestety nie mają pieniędzy na działania promocyjne. Dodatkową funkcją, o której niestety wie bardzo mało osób, jest dostęp do ciekawych i naprawdę pomocnych statystyk. Po założeniu wizytówki google maps każda firma otrzymuje możliwość bieżącego kontrolowania statystyk, skąd może dowiedzieć się na przykład, ile osób skontaktowało się z nią właśnie dzięki temu narzędziu. Profil firmowy w Google Maps może skutecznie zastąpić stronę www, jeśli marka w danym momencie nie może pozwolić sobie na wydanie pieniędzy na jej wykonanie. Jeśli tylko wizytówka będzie prawidłowo i rzetelnie wypełniona to właśnie tak użytkownicy znajdą zdecydowaną większość niezbędnych informacji.

Pamiętaj o opiniach google!

Większość użytkowników korzystających z wyszukiwarki wie również jak dodawać opinie na google i chętnie z tego korzysta. Ludzie lubią dzielić się z innymi swoimi doświadczeniami. Niestety mają tendencję do tego, żeby pisać przede wszystkim o złych rzeczach. Dlatego ważne jest zadbanie o pozytywne opinie google. Można robić to, po prostu prosząc stałych klientów o pozostawienie krótkiego komentarza na wizytówce. W ramach podziękowania można wręczyć takim osobom kupon rabatowy na następne zakupy. W myśl reguły wzajemności, o której wspomina w swojej książce Robert Cialdini, to osoby, którym coś podarujemy, będą czuły się zobowiązane, by w jakiś sposób się nam odwdzięczyć. Warto się nad tym zastanowić i wykorzystać tę znaną zasadę w celu zdobycia wartościowych opinii konsumenckich, które mają bardzo ważną rolę w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy.

Zarządzanie wizytówką Google Maps – jak to robić?

Prowadzenie własnej firmy i zarządzanie nią wymaga ogromnego nakładu pracy i czasu. Bardzo często wśród sporej ilości obowiązków znalezienie czasu na regularne i rzetelne uzupełnianie i aktualizowanie wizytówki Google jest po prostu niemożliwe. W takiej sytuacji warto zastanowić się nad skorzystaniem z pomocy profesjonalistów. Doświadczona agencja marketingowa będzie wiedziała, które elementy wizytówki Google Maps wymagają poprawy, a które uzupełnione są w odpowiedni sposób. Co więcej, wykorzysta specjalistyczne narzędzia, by wycisnąć z firmowego profilu maksymalne korzyści. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej lub zlecić pozycjonowanie wizytówki w Mapach Google, to serdecznie zapraszamy do kontaktu z ekspertami WMH Agency.

Autor: Piotr Sulewski, biegły sądowy w dziedzinie marketingu przy Sądzie Okręgowym w Warszawie; Prezes Zarządu WMH sp. z o.o. sp.k

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij