Czym firma a kim przedsiębiorca?
Przepisy znajdują zastosowanie także w życiu gospodarczym. To na ich podstawie jesteśmy w stanie wiele dowiedzieć się o firmie, biznesie i przedsiębiorcach. Okazuje się, że pojęcie “przedsiębiorstwo” i “firma” są stosowane i rozumiane jako coś wspólnego.
Natomiast zgodnie z przepisami prawa cywilnego okazuje się, że przedsiębiorca to osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, która nie jest osobą prawną, natomiast uzyskująca zdolność prawną. Nadanie miana przedsiębiorcy odbywa się dzięki założeniu na własne imię działalności gospodarczej bądź zawodowej.
Przedsiębiorca = Firma
Natomiast przepisy prawa gospodarczego dokładnie zaznaczają, że pod danym przedsiębiorcą kryje się odpowiednia firma. Z tego względu występuje ona w odpowiednim rejestrze, zgodnie z wpisem do ewidencji działalności gospodarczej. Aby nowa firma była zgodna z przepisami, to powinna wyróżniać się na tle innych, które już pojawiają się na rynku gospodarczym. Firma nie ma prawa przekazywać nieprawdziwych informacji na temat przedmiotu działalności przedsiębiorcy, danych przedsiębiorcy, źródeł dochodu i zaopatrzenia, jak i miejsca działalności. Czasami pewni przedsiębiorcy chcą obniżyć podatki i dlatego uznają, że najlepszym wyjściem jest założenie firmy w innym kraju, na przykład Anglii. Natomiast ich firma faktycznie znajduje się w Polsce, więc to właśnie w tym kraju powinni się z niej rozliczać. W takim momencie narażają się na poważne konsekwencje prawne.
- Firma osoby fizycznej jest imię i nazwisko przedsiębiorcy. Dodatkowo do pojęcia firmy można zaliczyć miejsce prowadzenia działalności, jej przedmiot i określeń dowolnie obranych, jak pseudonim.
- Firmą osoby prawnej okazuje się jej nazwa, pełna oraz w skrócie.
Zmiana firmy
Czasami w firmie może dochodzić do pewnych zmian, które muszą zostać przeprowadzone zgodnie z przepisami prawa cywilnego. Dzieje się tak, gdy na przykład osoba fizyczna zaliczona do przedsiębiorcy zmienia swoje imię i nazwisko. Wtedy również zmiana musi pojawić się w danych rejestracyjnych działalności gospodarczej. Dzieje się tak również w momencie utraty członkostwa przez wspólnika bądź kontynuowania działalności gospodarczej osoby fizycznej przez inną osobę fizyczną.
Przedsiębiorca dba o rozwój działalności już od samego jej startu. Wtedy stara się nawet otrzymać pewne dotacje na to, aby móc zadbać o jej skuteczną promocję, reklamę. Ona pozwala dotrzeć do szerokiego grona klientów. Pewni z nich pojawiają się w Internecie, z którego aktualnie korzysta blisko 90% społeczeństwa.
Gdybyśmy więc nasza działalność, biznes, nie zaistniał w takim miejscu, to tak naprawdę odcinalibyśmy sobie drogę do wielu potencjalnych klientów. Bezpieczniej będzie, gdy zdecydujemy się na inne działania w tym kierunku. Ustalmy, ile kosztów z dotacji możemy przeznaczyć na reklamę i starajmy się dokładnie zaplanować. Przecież pozwoli to nam dojść do wniosku, która forma promocji firmy okazuje się naprawdę skuteczna.
Jak rozwija się przedsiębiorca na początku?
Do dyspozycji przedsiębiorcy są potencjalni klienci, których powinien poszukiwać już najbliższej swojej działalności gospodarczej. Na spokojnie warto się nad tym zastanowić. Jeśli już posiadamy taką listę klientów, to następnie staramy się do nich dotrzeć. Możliwe, że to osoby fizyczne bądź firmowe.
Specjalnie dla nich posiadamy ofertę, która okazuje się naprawdę zachęcająca i dostosowana do ich aktualnych potrzeb. W tym celu możemy stworzyć pewne ulotki reklamowe bądź starać się prowadzić rozmowy. One następnie przyczyniają się do tego, że pozyskujemy klientów, których później utrzymujemy w swojej firmie przez wiele lat.
Podsumowanie: Dowiedzieliśmy się, jak rozumiana jest firma i przedsiębiorca w ujęciu prawa. A zarazem zauważyliśmy, że jak najwcześniej warto dbać o pozyskiwanie klientów. Można o to zadbać już przed założeniem działalności gospodarczej. Wtedy przecież badamy rynek i dochodzimy do wniosku czy nasz biznes posiada przyszłość. Jeśli tak, to decydujemy się na jego założenie, a nawet pozyskanie cennych dofinansowań na jego prowadzenie.