Jak robić buzz marketing?

Buzz marketing to obecnie jedna z najpopularniejszych form przyciągnięcia uwagi internautów i zbudowania pozytywnego wizerunku w sieci. Zwany również marketingiem szeptanym i popularną „szeptanką” od lat spełnia swoją rolę w wielu branżach, które rozwijają się w sieci. W tym oczywiście w e-commerce. Obecnie powstaje coraz więcej odłamów i sposobów na skuteczny buzz marketing. W zależności od preferencji i potrzeb firmy, marki wykorzystują marketing partyzancki, wirusowy, czy trendsetting. To rodzaje buzz marketingu, które z jednej strony różnią się od siebie, a z drugiej łączy ich kilka wspólnych cech. Zastanawiasz się, jak robić buzz marketing? Odpowiedź znajdziesz w dalszej części artykułu!

Co to jest buzz marketing?

Co to jest buzz marketing? To działania mające na celu pozyskanie opinii i rekomendacji od klientów. Takie działania w niezwykle pozytywny sposób wpływają na wizerunek marki w sieci. Bez względu na to, czy do działań buzz marketingowych wykorzystujesz influencerów, jak ma to miejsce m.in. w product seeding, czy stawiasz na stworzenie własnej społeczności i próbujesz budować markę na swojej osobie (evangelist marketing), pozytywne opinie o firmie, marce, czy jej produktach z pewnością przyciągną duże grono odbiorców.

Dlaczego tak się dzieje? Wszelkie badania wykazują, że konsumenci o wiele chętniej sięgają po produkty sprawdzonych i renomowanych przez innych marek. Z tego powodu mając do wyboru dwa produkty w tej samej cenie, z czego jeden będzie, np. z firmy LG, Panasonic, Philipsa czy Iiyama, a drugi będzie dla nich kompletnie nie znany, ich wybór będzie bardzo prosty do przewidzenia. Właśnie z tego powodu, powinieneś dążyć do wzbudzenia popularności i zainteresowaniach innych swoją marką. Buzz marketing jest tutaj świetnym rozwiązaniem. Daje ci on wiele możliwości, które możesz dopasować do swoich możliwości i specyfikacji branży, w której działasz.

Co to jest buzz marketing ideas?

Jak zacząć działania związane z buzz marketingiem w 2022 roku? Najważniejsza będzie odpowiednia strategia marketingowa (z ang. buzz marketing ideas). Przygotuj odpowiedni plan marketingowy. Możesz zrobić to samodzielnie lub z pomocą ekspertów. Taką pomoc możesz uzyskać m.in. w agencji PR WMH Agency, która cieszy się dużym doświadczeniem i pozytywnymi rekomendacjami od klientów. Specjaliści WMH Agency na co dzień zajmują się przygotowaniem strategii i wdrażaniem działań buzz marketingowych dla klientów z wielu branż.

Dlaczego odpowiednia strategia buzz marketingu jest taka ważna? Ponieważ tylko wtedy, gdy określisz, w jakim miejscu jesteś i do czego chcesz dążyć, będziesz w stanie obiektywnie zmierzyć efekty swoich działań. Zwróć również uwagę, że istnieje wiele rodzajów buzz marketingu. W zależności od tego, do czego chcesz dążyć i na czym zależy ci najbardziej (np. budowanie wizerunku, pozyskanie nowego grona odbiorców, przyciągnięcie uwagi stałych klientów etc.), wskazane będą różne typy działań. Dobry plan, strategia marketingowa to dobry strat do działań i gwarancja, że to, co robisz, przyniesie efekt w przyszłości.

Przykłady buzz marketingu

Z buzz marketingiem w sieci masz do czynienia na co dzień. Bardzo dobrymi działaniami buzz marketingowymi opartymi na wywoływaniu emocji, może w tej chwili poszczycić się marka Shopee. Chociaż melodie wykorzystywane w reklamach Shopee w social mediach przez wielu nazywane są jako irytujące, obecnie marka wykreowała nowe trendy związane właśnie z muzyką używaną w swoich treściach sponsorowanych np. na TikToku. To bardzo dobry przykład marketingu wirusowego. Internauci zaczęli nawet tworzyć własne treści z użyciem muzyki Shopee.

Jakie są jeszcze rodzaje buzz marketingu? Warto tutaj wspomnieć chociażby o:

  • Trendsetting – marketing związany ze stworzeniem danego trendu w dziedzinie związanej z marką;

  • Cause marketing – działania związane z pozyskiwaniem przychylności odbiorców poprzez włączanie się w akcje wywołujące pozytywne skojarzenia, np. ochrona środowiska, niwelowanie nierówności społecznych;

  • Community marketing – sposób na pozyskiwanie opinii i rekomendacji, a także budowanie wizerunku marki poprzez udzielanie się na forach internetowych i portalach opiniotwórczych.

Autor: Piotr Sulewski – biegły sądowy w dziedzinie marketingu przy Sądzie Okręgowym w Warszawie, www.biegly-sadowy.eu

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij